Bromo

13 oktober 2016 - Probolinggo, Indonesië

Haa mensen hier weer een blog van mij!

Ik vertelde jullie in mijn vorige blog al dat Linda en ik onderweg waren naar het dorpje Probolinggo. Daar aangekomen bij ons hostel (bromo sunrise homestay) hebben we even onze spullen op de kamer gedumpt. Dit keer geen 8 persoons kamer maar gewoon lekker met z'n tweeën een kamer met airco. Heerlijk!

We zijn eigenlijk meteen gaan avond eten want we hadden na de lange treinrit wel weer honger gekregen. De vrouw van het hostel heeft lekker voor ons gekookt en het kosten zoals gewoonlijk weer geen drol 1 euro p.p. haha lachertje toch en lekker dat het was.

Na het eten hebben we nog wat snacks gehaald voor de volgende dag en zijn we vroeg gaan slapen want de wekker stond op 02.00 uur. Om 02.30 s'nachts werden we opgehaald door ons taxi busje die we de dag ervoor geregeld hadden om richting de Bromo vulkaan te gaan. We hadden er allebei mega veel zin in en hoopte op een erg mooie Sunrise daar.

Eenmaal aangekomen bij de plek waar de vulkaan zou staan, was het zo donker dat je alleen de volle sterrenhemel boven ons zagen. Ik heb nog nooit zoveel sterren gezien echt een Wauw moment. We zijn te voer helemaal omhoog gelopen de berg op dat was echt erg stijl, ik heb best een goede conditie maar het was echt een hele klim in het donker. De lokale mensen probeerde je ook nog over te halen om te paard naar boven te gaan... uuhhhh nee voor Joyce! Zie je het al voor je Joyce op een knol hahaha, ik nog niet. Vond ik eerder zielig voor de paardjes. Naja oke verder.

Helemaal boven aangekomen zagen we het langzaam aan steeds lichter worden en kwam de vulkaan en de zon te voorschijn. En echt WAUW zoiets moois heb ik nog nooit gezien. Deze tocht is echt een hoogtepuntje van mij! Het was de klim echt waard. Ik heb natuurlijk gelijk weer heel wat mooie fotootjes geknipt. Die zie je ook weer op mijn blog/facebook verschijnen!

Toen de zon helemaal op was zijn we weer naar beneden gelopen dat ging wel wat makkelijker haha, als je jezelf niet tegenhield kon je mooi de berg afrollen. Ik grapte nog tegen Linda dat het zo gaaf zou zijn als er sneeuw zou liggen dat je er mega hard met de slee vanaf kon glijden. Beneden aangekomen moesten we even zoeken naar onze chauff maar ze lijken allemaal ol elkaar dus we vonden eerder het autobusje dan de chauff. Op het desboard van de auto stond namelijk z'n leuk hondje met z'n wiebelhoofdje. Ik moest gelijk lachen en denken aan clairetjee want die zou er zeker gelijk een opmerking over hebben gemaakt of het hondje een gekke naam hebben gegeven (mis momentje)

Om 08.00 uur s' ochtends kwamen weer terug in onze kamer, daar heb ik gelijk alle gemaakte foto's weer op mijn laptop gedropt en was ik nog even aan het nagenieten van al het moois wat ik toch maar weer heb mogen zien.

Om 11.00 uur werden we opgehaald met weer een ander busje die ons af zou zetten bij de bus die vervolgens ons naar jawel Bali gaat brengen. Daar zitten we nu op dit moment in . Na het vele reizen door Java zijn we nu toe aan relax tijd en natuurlijk gaan we dat lekker doen op Bali. Zon, zee, strand, snorkelen, surfen en bruin worden!

Bali pas op want Joyce en Linda komen eraan!!

Binnenkort meer

1. Jim:
    13 oktober 2016
    Wauw Joyce wat een mooi geniet moment , toch fijn dat we op deze manier lekker kunnen meegenieten van het moment van onze oppermafkees xx
  2. Peter en Kitty Rijkers:
    13 oktober 2016
    wauw oh wauw wat ziet het er geweldig en mooi uit , en wat gaaf om zo door je reisblog met je mee te genieten ... nou genieten ga je nu ook doen .. lekker hoor ff snorkelen en surfen .. foto's zijn erg mooi wacht met smart de andere reisblogs af... ;-) groetjes Peter en Kitty
  3. Jopie:
    13 oktober 2016
    Wat ben je toch 'n bofbeb. Leuke mensen en lekker eten en nog beroemd ook! Geniet er van meissie. Kus van je tante.