Bye New Zealand! Gonna miss you!

3 april 2017 - Christchurch Airport, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal,

Hier weer een update vanuit Nieuw Zeeland.

17 maart, vandaag zijn we van Kaiteriteri naar westport gereden. Westsport is een klein plaatsje waar veel surfers zijn. We kwamen aan bij een super leuk hostel. Het hostel hing helemaal vol met geschildere muren, deuren en kunst. Je kon daar schilderen voor accommodatie, super cool. Als ik niet met de kiwi bus was had ik dat zeker gedaan.

In de avond hebben we een bqq gedaan met de meiden. Het eten was super dus we hebben echt genoten, daarna hebben we lekker gekletst en netflix gekeken voordat we naar bed gingen.

19 maart, op naar Franz Josef, de plek op de gletsjer te zien. Ik hoopte zo ergdat het weer goed genoeg zou zijn om de lucht in te gaan met de helikopter om de heli hike tour te doen.

Aangekomen in Franz Josef kwamen we bij ons verblijf, het waren super mooie kamers dus dat was erg fijn. Toen we onze spulletjes hadden gedumpt in de kamer zijn we het dorpje beetje gaan verkennen. Ook ben ik samen met Ina en Mo een stuk gaan wandelen.

20 maart, helaas door het weer werd de heli hike tour gecanceld. Dit vond ik heel erg jammer omdat dat toch wel erg hoog op mijn bucket list stond om te gaan doen. Dus moet ik nog maar eens terug komen naar nieuw zeeland om dat te gaan doen.

Maar dit door dit was onze dag nog niet verpest, in plaats van deze gave tour te doen zijn we met z'n 5e (ema, morgan, joanne, jenna en mijzelf) een hike gaan doen. We zijn gaan liften om naar de start plek van de hike te gaan. Dat was heel erg leuk en kunnen we ook weer van onze lijst strepen. Een koppel (uit canada) stopte met een mega grote campervan dus we paste er allemaal in. Aangekomen bij het startpunt van de hike zijn we gaan wandelen en zagen we toch nog de mooie gletsjer!

Toen we terug kwamen bij ons hostel hebben we nog gerelaxed in de hottube.

21 maart, op weg naar wanaka, we zijn onderweg paar keer gestopt voor Lake Matheson, dat was een prachtig meer dat zo stil was dat je de reflectie van de bergen, bomen en de natuur perfect zag in het water. Ook zijn we gestopt voor de Thunder creek waterfall.

Aangekomen in Wanaka checkte we onszelf in bij Base hostel en zijn we er opuit gegaan om wanaka te zien. Natuurlijk heb ik wat mooie plaatjes geschoten van de Famouse tree hier een heel klein boompje wat als enige boom in het water groeit van het wanaka lake. S'avonds hebben we een pub quiz gedaan in een leuke gezellige kroeg. En we waren niet eens zo slecht vanuit de 18 teams werden wij 7e. Jeejjj ook heb ik daar in die kroeg een biertje gedronken op mijn lieve broertje die jarig is vandaag! Proost

22 maart, jaaa vandaag is de dag dat we naar Queenstown gaan, de eerste stop was bij puzzleworld of je kon mount Iron beklimmen. Ik heb gekozen voor het beklimmen van Mount iron, dat was een hele klim maar het uitzicht was prachtig. En zeker de klim waard.

Daarna zijn we doorgereden naar de bungy stop waar een paar mensen de ajhacket bungy van 43 meter hoog gingen doen. En waar ik ook mijn Big swing en Bungy heb moeten boeken. Eerst dacht ik ik ga alleen de Swing doen, maar daar aangekomen zag ik alle geweldig filmpjes van de hoogste bungy 143 meter hoog en ja ik heb geboekt Hoogste swing in the world en de bungy here i come!!

Aangekomen in Queenstown hebben we onze spullen gedumpt in onze kamer en zijn we rond gaan wandelen. Queenstown is gelijk al leuk, een erg leuke stad wat niet aanvoelde als een stad met een super mooi lake.

S'avonds hebben we onze eerste nacht in Queenstown goed ingeluid met een bar crawl. We zijn naar 3 verschillende barren geweest en hebben daar heel wat drankjes gedaan met z'n alle.

23 maart, een rustig dagje in Queenstown namelijk HANGOVERDAY, lang leven queenstown haha. Ik heb vandaag lekker bij het water gerelaxed, een mega ijsko gegeten bij de beste ijsko tent die ik ken. Later op de dag hebben we een wandelinh langs het water gemaakt en S'avonds heb ik een lekkere pasta gemaakt.

24 maart, na heel wat dagen samen met de groep hebben opgetrokken, heb ik vandaag een Alleen dagje. Heerlijk is dat! De rest van mijn gang is naar Milford sounds dus ik moet mezelf vermaken vandaag. Helemaal niet erg. Ik ben de big hike gaan doen op naar de gondola's, je kan makkelijk een gondola nemen en de berg op gaan voor 33 dollar maar nee dat is geen uitdaging. Ik heb gewandeld, hop de heuvel op, en damn wat was dat stijl, klimmen en klauteren mijn gezicht en rug in het zweet maar he ik kwam boven hoor. Genoten van het uitzicht en ben toen weer helemaal naar beneden gelopen.

S'middags ben ik lekker mijn boek gaan lezen bij het water en van de zon genoten. Later die middag heb ik met lieke meisje uit den bosch die ik heb ontmoet weer een heerlijke ijsko gegeten. En verder gerelaxed! Super Joyce dagje dus!

25 maart, vandaag is De dag De dag dat ik de Hoogste swing en bungy ga doen. Ik voel me raar, opgewonden maar ook heb ik er zoveel zin in. Jack een vriend van mij gaat de swing doen, maar hij was zo zenuwachtig en bang dat die vroeg of we de swing samen konden doen. Geen probleem natuurlijk alleen maar gezellig.

Ik was vooral erg nerveus voor de bungy jump. Helaas konde onze vrienden niet zien hoe we sprongen dan moest je weer extra voor betalen dus jack en ik zijn samen gegaan. Aangekomen bij de locatie werden we in onze tuigjes gehezen. Jack werd meer en meer nerveus terwijl ik juist meer en meer rustiger werd.

Bij het zien van de hoge klif, 143 meter hoog!! En mensen zien springen kreeg ik er alleen maar meer zin in! Haha deze dutchie is gek. Ik werd samen met wat andere mensen en jack in een klein karretje naar het hokje boven de klif gebracht. Jack was al doodsbang en hield zichzelf goed vast, terwijl er niks kon gebeuren. Hij scheet 7 kleuren haha!

Aangekomen in het hokje was jack nog steeds niet echt gerustgesteld en hield nog steeds de muren vast. Ik voelde me goed en had er zin in. Het ging op gewicht op wie er het eerste zou springen. En aangezien er heel veel kleine dunne meisjes waren duurde het niet lang voordat ze riepen Joyce.... mijn reactie was Ow shit. Ik werd op een stoel gezet waar ze de bungy touw vastmaakte aan mijn voeten. Daarna moest ik naar het uitende van de springplank lopen. SOOOO DAS HOOG HE. Ik hoorde de jongen 3 2 1 roepen maar bij 2 was ik al gesprongen. En het ging zo hard en het was zo mega gaaf. Ik maakte 3 bungies in 1. En ze hezen me weer omhoog. Weer boven aangekomen wilde ik alleen maar nog een keer zo gaaf was het. Jack keek me aan alsof ik helemaal koekkoek was.

Toen zijn we in het karretje terug gegaan naar het land en zijn we met een brug naar het andere platform gegaan waar de swing was. Jack was zo nerveus. Gelukkig ook hier waren we als een van de eerste aan de beurt dus jack kon niet meer wegrennen en moest wel gaan. Haha. Na mijn bungy kon ik de hele wereld aan dus kom maar op met die swing.

Je had verschillende manieren om de swing te doen en ja hoor ik wilde dan ook de engste manier want na die bungy was ik nergens meer bang voor. Jack scheet in z'n broek van angst dus die ging op de normale manier zittend maar achteruit. Ik deed achteruit maar ook op zijn kop.

Haha iedereen riep weer crazy dutchie, ook deze swing was super vet. Toch hou ik meer van de bungy doordat het zo eng is en zo snel gaat. Maar he ook dit kan ik weer van mijn bucketlist afstrepen.

S'avonds was het onze laatste avond samen aawww, jack, joanne en ema gaan naar fiji, ik ga morgen the deep south doen en morgan bleef in queenstown om mij daar weer op te wachten. Deze avond hebben we het samen nog even goed gevierd. Met een heerlijk etentje, steak jammmmm en we hebben wat drankjes gedaan maar het niet te laat gemaakt omdat iedereen weer vroeg op moest.

26 maart, op naar Milford sounds, maar het regende dat was aan de ene kant erg jammer aan de andere kant ook erg gaaf. Ik heb namelijk wel 1000 watervallen gezien vandaag. Milford sounds is een natuurgebied met heel veel bergen. Dus als het regent komen er allemaal watervallen naar beneden van die bergen. Een super mooi gezicht om te zien. Ook heb ik op deze dag de speciale geinige kea bird gespot. Deze vogels vernielen auto's om het rubber op te eten. Super grappig gezicht toen een van de vogels de wifi kabel van de stray bus aan het oppeuzelen was. Haha

S'avonds werden de mensen die the deep south deden in een ander kleiner busje gezet en reden we naar onze slaapplek in invercargill. Daar aangekomen was het een heel erg oud hostel, niet echt de beste plek waar je wil gaan slapen. Maar je moest het er mee doen.

27 maart, nu kon de deep south dan echt beginnen. Vandaag gingen we heel veel dingen zien, namelijk dolfijnen, verschillende vogels, zeeleeuwen en zeehonden. We hebben ze dan ook allemaal gespot. We zijn op verschillende stranden geweest en we hadden een erg goede gids die precies wist waar de dieren waren en kon er een hele hoop over vertellen. Echt een super leuke dag en echt iets voor mij.

Op de dolfinbay hebben we heel wat dolfijnen gezien. Ook zagen we vanaf veraf dat er mensen in de zee aan het zwemmen waren en dat de dolfijnen een kijkje kwamen nemen. Natuurlijk werden ik en ruben (Duitse jongen) meteen enthousiast en zijn ook het water ingesprongen. Helaas hadden we pech en kwamen de dolfijnen niet naar ons maar het was een erg fijne verfrissende duik.

S'avonds verbleven we in Dunedin, dit was een erg goed hostel, goede keuken, goede badkamers en bedden. Dus deze avond had ik erg goed geslapen.

28 maart, deze ochtend heb ik samen met wat mensen Dunedin verkent niet dat er veel te verkennen viel want Dunedin sucks haha. Om 12 uur werden we weer opgehaald met de bus om terug te gaan naar Queenstown. Deze busrit was erg lang wel 5 uur.

Van een hele dag in een bus zitten werd je niet blij dus S'avonds hebben we dat weer goedgemaakt met een avondje uit.

29 maart, vandaag hebben we met een heel groepje frisbee golf gespeeld in het park wat erg leuk was.

30 maart, bye queenstown wat was je leuk maar ook zoooo duur, op naar Tekapo. We kwamen daar rond een uur of 2 aan en checkte onzelf in. Dit hostel was erg leuk en voelde totaal niet als een hostel, meer als een groot gezellig huis aan het Tekapo lake.

Ik ben samen met Ruben heb ik mount john beklommen om ook daar weer het mooie uitzicht te kunnen zien. Je raakt hier in Nieuw zeeland niet uitgekeken. De natuur is zo prachtig hier.

1 april tot 3 april, mijn laatste dagen in Nieuw Zeeland zijn aangebroken. Ik ben samen met Morgan momenteel in Christchurch, een boring city doordat er niet heel veel te beleven valt. Ook zie je overal bouwwerkzaamheden doordat ze deze stad nog steeds aan het opbouwen zijn van de aardbeving die hier 6 jaar geleden alles heeft vernietigd. Heel verdrietig.

Wij houden ons nu dan ook vooral bezig met het uitzoeken van de laatste dingen voor Vietnam, en boeken van vliegtickets.

Jawel jongens en meisjes, dames en heren ik heb mijn terug vlucht geboekt !!! 11 mei kom ik weer aan op Nederlandse bodem. Wat zal dat raar zijn. Maar eerst ga ik nog even 25 dagen genieten van Vietnam en 9 dagen in Cambodja.

Ik vind het erg jammer dat ik Nieuw Zeeland alweer ga verlaten. Dit land heeft echt mijn hartje geraakt, zoveel moois is hier te zien en te beleven.! Zeker ga ik naar dit land terug komen. Sorry mam en pap maar jullie dochter wil nog eens terug naar de andere kant van de wereld. Misschien toch maar meekomen met mij om al het moois zelf te kunnen zien???

Nou mensen, vanavond gaan Morgan en ik overnachten op Christchurch airport, dit is een lange dag voor mij en het word een lange reis naar Ho chi mihn (vietnam). Morgen avond om 20.30 kom ik aan in Vietnam. Zin in!

Jullie horen snel meer van me vanuit Vietnam!

Houdoe!!

1. Oma cuunders:
    3 april 2017
    Wat een enthousiasme en wat fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Toch zal ik blij zijn als ik je weer zie,. maar wens je toch nog
    veel fijne dagen. Je geniet van het leven het is je gegunt
    tot straks in Nederland. Liefs van Oma C xxx