Kia Ora, Zuid eiland

16 maart 2017 - Kaiteriteri, Nieuw-Zeeland

Hoi allemaal,

Hier weer een update vanuit dit prachtige land!

8 maart, woensdag
De laatste dag in Rotorua, vandaag was een dag dat het de hele dag constant regende bah bah. Dus we hebben heel wat kaartspelletjes gedaan en Netflix gekeken. En allemaal hoopte we op beter weer voor de volgende dag!

9 maart, donderdag
Op naar Taupo, onderweg zijn we twee keer gestopt, een keer bij Hukka falls waar we een waterval zagen die wel zo heftig en wild was. Dat was erg tof om te zien. Onze volgende stop was bij een bushwalk genaamd Redwood bushwalk. Hier hebben we een mooie wandeling gemaakt door het bos.

Rond 3 uur s'middags kwamen we aan in Taupo (base hostel). We dumpte onze spullen in onze kamer en zijn een zeil tour gaan doen. Met de boot lekker 2 uurtjes op het water plus jawel jammie pizza en wijntjes. S'avonds was het ladies night in de bar. Alle dames kregen tussen 20.00 en 22.00uur gratis drankjes. Wat hebben wij als dames gedaan.... de jongens verkleed als een dame. Super grappig en een hele leuke stapavond gehad.

10 maart, vrijdag

Goedemoggellll joyce is fris en fruitig ondanks maar 4 uurtjes slaap heb ik geen kater en ben ik wakker. Ik ben samen met Imogen, Michael en Morgan naar de Gym geweest. Dat is namelijk echt nodig want ik ben echt wel wat kilootjes aangekomen :(
Ik heb lekker mezelf uitgeleeft in de sportschool met boksen en wat andere oefeningen.

S'middags hebben we een stuk gewandeld langs Lake Taupo en zijn we tegen een uurtje of 4 naar de hot springs gelopen. Daar aangekomen zie je een mega groot meer. Dus je denkt helemaal niet hee dat is warm. Maar op een plek was het dus knetter heet. Zo heet dat je zelfs niet lang in kan zitten. Bizar maar zo cool.

11 maart, Zaterdag
Vandaag hebben we vroeg de bus richting River Valley, onderweg zijn we gestopt bij de Taranaki falls in the Tongariro national park. Het weer zat niet mee en het regende. Toch hebben we de walk gedaan van 1 uur.

Het was een erg mooie hike, ondanks mijn kletsnatte schoenen (nikes) ik wist namelijk niet dat we gingen wandelen vandaag anders had ik mijn wandelschoenen wel aangedaan. Was dit toch een mega toffe wandeling.

Toen we allemaal weer kletsnat in de bus zaten zijn we doorgereden naar River Valley. Een plekje in the middle of nowhere. Super cool je ziet alleen maar de mooie natuur bergen en enorm veel schapen en koeien. Ons hostel was dit keer een lodge. Kleinschalig en super schattig van hout. Jammer dat ik hier maar een nachtje bleef want ik voel me hier wel thuis.

12 maart, Zondag
Om 10 uur s'ochtends zijn we vertrokken met de bus richting the big city Wellington. Dit werd een hele lange dag namelijk 5 uur lang in de bus zitten pfff. Rond 15.30 kwamen we aan in het hostel in Wellington. Eindelijk uit de bus. We hebben onze spullen in de kamer gezet en zijn een stukje de stad gaan verkennen. Alles was al dicht natuurlijk want het was zondagmiddag dus dat hadden we ook al snel gezien.

S'avonds hebben we lekker gekookt en zijn we na het eten wat verschillende spelletjes gaan doen. Wie ben ik! Tot het nieuwe kaartspel wat ik heb geleerd genaamd Shithead haha.

13 maart, maandag,
Een dagje cultureel doen, op naar het museum. Het was een super groot museum met allemaal verschillende thema's van de oorlog, tot aan de grootste octopus tentoongesteld, van de aarde en aardbevingen tot aan de maori cultuur. Super leuk om te doen dus. Het was zo groot dat we tussendoor terug zijn gegaan om te lunchen in het hostel. Daarna ben ik alleen samen met Michael terug gegaan om de rest van het museum af te maken. De rest wilde de stad in en ik had echt even ALLEEN tijd nodig.

Je zit constant met mensen om je heen en ook al zijn ze heel erg aardig het is ook wel eens fijn om even alleen te zijn. Hihi dat rijmt! Dus dat heb ik gedaan.

S'avonds hebben we met z'n alle wat drankjes gedaan in de bar beneden het hostel en in een andere bar maar heb het niet te gek gemaakt en ben toch vroeg mijn bed in gedoken.

14 maart, dinsdag
De laatste dag in Wellington, wij zijn vandaag over de boulevard gaan wandelen, en zijn op mount Victoria berg geweest. Ook hadden we een hele mooie speeltuin gevonden en konde we het niet laten om de schommel, glijbaan en wipwap uit te proberen als een stel kleine kinderen. We hebben ons kapot gelachen daar.

15 maart, Woensdag
Jaaaaa vandaag gaan we naar het Zuid eiland! Op naar kaiteriteri of te wel waar het Abel tasman nationaal park is. Ik kan niet wachten tot we in het zuiden zijn. Iedereen zegt dat het zuiden geweldig is en het is er beter weer. Maar eerst met de ferry. 3 uur lang op een ferry, de zee was super wild dus er waren heel veel mensen zeeziek op de boot. Wij waren normaal en hebben 3 uur lang kaartspelletjes gedaan om de tijd te doden.

Nadat we op het zuid eiland zijn beland was het weer was prachtig zonning en iedereen kreeg gelijk een lach op zijn gezicht. We pakte onze bagage en zijn met de kiwi bus naar een plaatst Nelson gereden. Daar was een supermarkt want waar wij zouden verblijven was er niet heel veel, dus boodschapjes inslaan. Rond 18.00 kwamen we aan in Kaiteriteri een super plek waar het hostel aan de zee ligt.

We hebben lekker even op het strand gezeten voordat we onze maaltijd zijn gaan maken red curry met noodles en veggies. Jammie wat was dat lekker! Daarna zijn we vroeg naar bed gegaan omdat we de volgende dag een 14 km wandeling gaan maken.

16 maart, donderdag
Jeej vandaag gaan we lekker 14 km wandelen in het Abel tasman national park. Ik heb er zin in, eindelijk weer even lang wandelen, door het weer konden we de crossing walk in Taupo niet maken dus ik ben al te blij dat het goed weer is hier. We zijn met een boottaxi het blauwe water op gegaan, onderweg liet onze shipper ons de wilde zeeleeuwen zien op de rotsen. Super natuurlijk ook kleine baby zeeleeuwtjes gespot.

Daarna vaarde we nog lang de meest gefotografeerde rots namelijk de gespletem rots een ronde rots die precies doormidden is gespleten. En jawel ik heb er ook een foto van nu.

De shipper dropte ons af op een strand waar onze wandeling kon beginnen. De 14km hike was super, ik heb heel veel mooie foto's kunnen maken! En ben nu aan het nagenieten.

Dat was het weer voor even morgen ga ik verder met de bus op naar Westport.

Later meer verhalen, groetjes

1. Oma cuunders:
    17 maart 2017
    Liefje wat ben jij aan het genieten.ik vind dat heel
    fijn voor jou.Toch zal ik het weer leukvinden als je weer terug bent,
    want ik mis je hartelijkgheid en liefde, maar geniet met volle
    teugen dan kun je later heel veel vertellen.
    liefs van je oma C en kusjes xxx
  2. Antoon van de Ven:
    29 maart 2017
    Hoi Joyce. Ik heb je blog gevonden en ga je proberen een beetje te volgen. Je bent trouwens allang onderweg. Hoe lang nog?
    Wat een mooie verhalen en wat een prachtige ervaring.
    Groetjes Antoon