Kia Ora

8 maart 2017 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Kia ora, of te wel Hallo in de Maori taal.

Momenteel ben ik alweer meer als een week in Nieuw Zeeland en het is echt absoluut AMAZING! Ik hou nu al van dit land, het is zo groen hier, dat is wel weer eens wat anders dan het droge Australië.

27 feb, maandag:
Na een vlucht van 1.15 min van hobart naar Melbourne, 4 uur wachten in Melbourne op de volgende vlucht naar Auckland, deze vlucht duurde 3 uur zijn Morgan en ik eindelijk aangekomen in jawel Nieuw Zeeland. Zo gaaf, we zijn met de skybus naar ons hostel gegaan in Auckland (Nomads). En waren allebei zo moe dat we het niet laat hebben gemaakt maar vroeg zijn gaan slapen.

Van slapen kwam niet veel, we sliepen met 10pers op een gemixte kamer en we hadden een hele rare oude chinees die in zijn normale kleding sliep, dat was niet het enige probleem... namelijk hij snurkt zo hard, niet normaal. Uiteindelijk ben ik wel in slaap gevallen doordat ik oorplugs heb.

28 feb, dinsdag:
De eerste echte dag in Nieuw Zeeland, we hebben Auckland verkend maar er is niet zo heel veel te doen daar behalve voor mensen die veel geld hebben en lekker kunnne shoppen, eten en drinken. Ofcourse zijn wij arme backpackers dus helaas geld niet voor ons haha. We hebben wat boodschappen gedaan voor de avond en hebben smiddags een beetje gechilld in het hostel en tegen eind van de middag een heerlijke coffee gepakt bij een leuk coffee tentje.

Savonds hebben we wraps gemaakt en ontmoeten we een leuk stel waar we een heletijd mee hebben zitten praten.

Deze nacht was een ramp! Die rare chinees waar ik het eerder al over had snurkte de hele nacht aan een stuk door, de hele kamer was wakker op een gegeven moment, zo erg! Ik ben naar beneden geklommen uit mijn hoogslaper en heb zn kop omgedraaid haha, na 5 min niks begon het weer. Ik ben die nacht 3 keer naar beneden geklommen plus de paar andere maakte hem ook wakker met een tik tegen z'n kop. Uiteindelijk dus gewoon bijna niet geslapen.

1 maart, woensdag

Het is 06.00 uur sochtends in de morgen en morgan en ik staan beiden op straat te wachten met onze backpacks, er was nog een andere jongen Rob uit Australië die ook stond te wachten op de kiwi bus. Helaas hadden we ons alle drie vergist in de tijd.. wij dachten allemaal dat het al bijna 07.00 uur sochtends was en de kiwi bus al zou komen. Hahah domper, zal door de tijdverschillen zijn gekomen.

We hebben in plaatst van alleen maar wachten maar een lekker bakske pleur gedronken.

Toen het dan wel 07.00 uur was ontmoeten we de eerste mensen die bij ons in de bus zouden zitten. Allemaal erg leuke mensen. De bus vertrok richting Paihia/Bay of island waar we de dag door zouden gaan brengen.

Het was nog een hele rit naar Paihia dus ik heb nog wat bij kunnen slapen in de bus. Dat was fijn. In deze busrit zag ik dan ook het eerste blikken van Nieuw zeeland. Wat is het mooi groen hier! I love it! Prachtig groen, prachtige omgeving.

Aangekomen in het mooie Paihia, werd het alleen maar beter, blauw water, zonnetje scheen, bootjes overal in het water en leuke mensen om me heen. Die middag hadden we een vrije middag, dus we checkte in bij Base hostel pipi patch en zijn met een leuk clubje mensen richting strand gegaan. Daar hebben we een heletijd gechilled en gepraat om elkaar allemaal een beetje beter te leren kennen.

S'avonds terug in het hostel hadden we met z'n alle een Bqq en wat drankjes. Ook werden er wat leuke spelletjes gedaan. Jongens tegen de meiden: wie maakt de hoogste toren met rietjes, wie kan het langste planken, gooi waterballonnen tegen de jongens. En natuurlijk gooide ik raak! Bam zo in de kruis van de jongen die de spelletjes begeleiden, hij stond daar van je raakt mij toch niet! He he toch wel, Bam natte broek. Iedereen begon te joelen dus dat was wel even grappig. Daarna ben ik lekker m'n bedje in gedoken omdat de bus de volgende ochtend alweer vroeg ons op kwam halen voor de volgende bestemming.

2 maart, donderdag
Vandaag zijn we met de bus naar Cape Reinga geweest. Onze eerste korte tussenstop was bij een bakkerij waar we een ontbijtje of een koffie konden pakken om wakker te worden. Daarna zijn we doorgereden naar een erg mooie plek, door een korte wandeling te maken zag je een prachtig uitzicht over de zee, de bergen en de vuurtoren. De zee had zoveer verschillende kleuren blauw dat het bijna onwerkelijk was om te zien. Deze plek was een speciale plek voor de Maori mensen. En dat is zeker te voelen en te zien.

Nadat we daar een uurtje zijn geweest gingen we naar de volgende bestemming namelijk de zand duinen. Hier hebben we gezandboard van de mega zand bergen af. En wat was dat gaaf! Echt weer iets voor mij. Na 4 keer de berg opklimmen en afglijden was ik Dood moe. Zn zand berg opklimmen is nogal wat en we werden er allemaal hongering van.

Dat kwam goed uit want we gingen met de bus naar de beste fish and chips shop in Nieuw Zeeland. Zo goed vond ik hem dan ook weer niet maar toch moest ik het uit proberen.

Terug aangekomen in het Hostel in Paihia (base) hebben we met z'n alle nog eventjes gerelaxd. Ik kreeg alleen erg veel last van mijn buik, misschien Door de vis ik weet het niet maar ik voelde me niet lekker en ben dus vroeg mijn bed in gedoken.

3 maart, vrijdag
Na een slechte nacht, veel last van mijn buik werd ik toch wakker en voelde ik me Gelukkig wat beter. De bus zou ons om 2 uur smiddags ophalen om ons terug te brengen naar Auckland. Dus we hadden nog een halve dag in Paiha.

We hebben een ferry ticket gekocht en zijn met een groepje naar Russel Island geweest om daar een kijkje te nemen. Daar aangekomen was het een erg leuk eilandje met leuke souvenier shops en bootjes op het water. Hier hebben we een beetje rondgewandeld en kwamen we uiteindelijk uit bij long beach waar we een tijdje hebben gezeten voordat we weer de ferry terug pakte.

Smiddags hebben we de heletijd in de bus gezeter richting Auckland want dat waren nog wel een paar uurtjes.

Die avond zijn we met een clubje mensen wat gaan drinken in een club. Maar we hebben het niet laat gemaakt want de volgende ochtend zou de bus ons alweee om 8 uur sochtends op komen halen.

4 maart, zaterdag
Goedemorgen deze vroege morgen, vandaag gaan we naar Hot water beach. Ik heb er zin in, na een nachtje goed geslapen te hebben kon ik er weer tegenaan. Onze eerste stop was bij een supermarkt. Een hele goedkopen supermarkt en dus hebben we met ons groepje ervoor gekozen on samen die avond te koken. Allemaal groenen met noodles en teriyaki saus. JAMMIE!

Nadat we met volle tassen terug kwamen bij de bus zijn we doorgereden en stopte we voor een korte wandeling door het bos.

De volgende bestemming was ons slaap verblijf dit meer geen hostel nee nee we konden ervoor kiezen om in een tent te slapen. En geen gewone nee Glamping tent. Super leuk. Met 5 personen in een tent slapen natuurlijk dat willen wij wel.

Eind van de middag zijn we met z'n alle naar het strand gegaan, hot water beach. Dit was geen gewoon strand, je kon namelijk je eigen gat graven op het strand en dat werd een warm bad. Een hottub op het strand. Hoe gaaf is dat. En het was heet! Zoiets raars en cool tegelijk heb ik nog nooit gezien.

Het water wat in je gat in het zand is zo heet doordat de platen in de aarde daaronder verschuiven. En ik overdrijf niet hoe verder jij je gat graaft van de zee af hoe heter het is. Zo heet dat je er gewoon niet in kan, je moet het water mengen met het koude zeewater om een lekker badje te maken.

S'avond hebben we lekker gekookt en wat kaartspelletjes gespeeld met natuurlijk een biertje (Heineken) erbij. En hebben we heerlijk geslapen in onze Glamping tent!

5 maart, zondag
Vandaag gaan we richting Waitomo. Onderweg zijn we gestopt om een wandeling te maken. Een historische wandeling want we gingen door het bos, langs het water, over wiebelende bruggen en door een hele lange donkere tunnel wat vroeger een trein tunnel was.

Smiddags hebben we iets heel gaafs gedaan. Morgan en ik hebben een 5 uur durende Glow worm Cave tour gedaan. Samen met met 6 anderen en 2 gidsen zijn we de grotten in gegaan. We hebben geabseild naar beneden, door een hele smallen opening en super donker, Van 107 meter diep. Mega vet en ik wilde natuurlijk als eerste naar beneden. Daarna hebben we nog verschillende dingen gedaan. In opblaasbanden door het water gegaan de glow worms gezien wat net een sterrenhemel was. 2 watervallen beklommen en nog heel veel meer. Echt mijn ding en zo mega gaaf om te doen.

Nadat we klaar waren konden we naar on slaap verblijf dit keer een leuk huisje waar je met 4 personen in slaapt. Super bedden dus ook heerlijk geslapen.

6 maart, maandag
Vandaag zijn we met de bus van Waitomo naar Rotorua gereden. Rond half 1 smiddags kwamen we daar aan. Een deel van de bus ging naar Hobbinton movie scene maar ik had niet zo de behoefte om zoveel geld te betalen om alleen het hobbiton huisje te kunnen zien. Dus Morgan en ik hebben wat rond gewandeld hier. Om half 4 hadden we de bus naar het Maori village. Dat was erg cool we kregen daar een warm welkom met afternoon tea, met vanallerlei lekkers.

Ook kregen we verhalen te horen over het leven als een Maori en de gebruiken van het geloof. En ze leerde ons liedjes in de Maori taal. Dat was erg leerzaam en leuk om te weten. Ze gaven ook een show en savonds hebben we daar heerlijk gegeten voordat we weer terug gingen naar ons hostel.

7 maart, dinsdag
Een dagje in Rotorua, we hebben vandaag niet zo heel veel gedaan. We hebben voetbal gekeken in een Irish pub. Daarna wat boodschapjes gedaan en smiddags gechilled in het park terwijl jongens gingen voetballen. Ook heb ik mijn was gedaan. Dat was hard nodig. S'avonds hebben we met z'n alle heel wat drankjes gedronken.

Dat was het voor zover! Jullie horen snel meer van me!

Groetjes

1. M.v.raak:
    8 maart 2017
    heel wat avonturen maar je word er vermoeider van dan werken volgens mij
  2. Marion gerritse:
    8 maart 2017
    Wat heb jij het super. Geniet ervan. Veel plezier daar.