Bali wat ben je TOF

20 oktober 2016 - Gili Trawangan, Indonesië

Hallo lieve mensen hier weer even een update en jawel vanuit bali, aangekomen bij het busstation van bali zijn we met de taxi naar Lovina gereden. Natuurlijk hebben we weer flink onderhandelt over de prijs en dit keer was het niet Linda maar ik die het voor elkaar kreeg. Haha nou dat kan ik dus ook weer, goed om te weten.

Bij het hostel aangekomen, genaamd funky place werden we warm welkom geheten. We kregen gelijk een lekkere zelfgemaakte ice tea, bakje fruit en 2 shots. Niet verkeerd dus. Ook zag het hostel er perfect uit, erg gezellig restaurantje erbij, leuke zitplekjes (zitzakken en tafeltjee) en jawel een bierpong tafel waar verschillende mensen al lekker aan het spelen waren. Mijn Bali vakantie gevoel was er meteen.

Onze kamer was ook helemaal top, we hadden een kamer met drie bedden maar hebben de eerste twee nachten gewoon lekker onze kamer voor ons tweeën gehad.

De eerste echte dag in Lovina zijn Linda, ik en Charlotte een Nederlands meisje die we hadden leren kennen gaan snorkelen in Menjangan een klein eilandje 1.5 uur van Lovina af. Het snorkelen was echt prachtig daarzo, en we hadden het geluk om op de terugweg wilde dolfijnen te spotten hoe gaaf is dat. Mijn dag was weer top, op een verbrande rug na haha. (Ja mam ik smeer genoeg haha).

Die avond hebben we nog twee Nederlandse jongens leren kennen Ron en Michael uit Rotjeknor. Super gezellig zijn we met z'n alle nog een paar potjes bierpong gaan spelen.

De volgende dag zijn we vertrokken naar het volgende stadje Ubud samen met Ron en Michael omdat die eigenlijk dezelfde route als wij hadden zijn we gezellig samen gegaan. En hebben we met z'n 4e een taxi genomen. Die taxi chauffeur bracht ons onverwachts omdat hij nodig naar de wc moest naar een geweldige plek, koffie en thee plantage. Daar hebben we een kleine proeverij en rondleiding 3gehad van verschillende thee en koffie's super gewoon. Weer een leuke ervaring erbij

Aangekomen bij het Best friend hostel in Ubud was dat hostel echt het tegenovergestelde van het hostel funky place in Lovina, niet echt sfeervol en ook de bedjes en kamers waren veel minder. Achjaa we zouden hier toch maar twee nachtjes slapen voor de rest ben je de dagen overdag toch weg. En dat klopte ook, we zijn de eerste dag de stad gaan verkennen, en naar de grote markt gegaan daar wat erg leuk was en we natuurlijk weer wat leuke dingentje op de kop hebben kunnen tikken, 2 shirtjes voor 5 euro afdingen was super. Het werd voor Linda en mij meer en meer een sport om zoveel mogelijk af te dingen. Uiteindelijk dus goed geslaagd.

S'avonds zijn we met z'n vieren naar een echte Balinese dansshow geweest in het Royal palace. Dat was ook zo gaaf, een idee van Michael die het via via had gehoord dat dat dus echt het ding was van Ubud wat je moest zien. Nou daar had die gelijk in het was erg mooi.

De volgende dag zijn we op pad geweest op de scooter. We hadden twee scooters gehuurd en zijn gegaan. Ron bij Michael achterop en Linda bij mij. We hebben verschillende mooie dingen die dag gezien, van tempels tot een geweldige waterval tot mooie uitzichten tot de vulkaan tot baden in holy water. Erg leuk scooter dagje was.

We zijn aangekomen op Gili T en wauw wat een vakantie sfeertje voel ik gelijk. Heerlijk weer, overal mensen ik leuke kleding en happy faces. We zijn vanaf de boot gelijk door naar ons hostel gelopen. Dit keer hebben we een huisje voor ons 4e, chill dus. We hebben snel onze spullen gedumpt en zwemkleding aangedaan en zijn rond gaan wandelen op zoek naar een fiets die we zouden huren. Je kan namelijk heel makkelijk hier het eiland rondfietsen en dat wilde wij natuurlijk wel doen.

Met de fiets zijn we naar de beste snorkelspot gefietst van het eiland om schildpadden te spotten en ja hoor we hebben ze gezien, wat een joekels van een beesten zijn dat, maar ow zo mooi. Nadat we lekker even gesnorkeld en in de zon gelegen hadden zijn we doorgefiets naar het andere kant van het eiland. Daar hebben we een heerlijk hamburgertje gegeten mmmmm eindelijk want die rijst kwam wel even mijn neus uit.

Met de sunset waren we aangekomen op het goede strand met natuurlijk de beroemde schommel. Foto waardig natuurlijk met z'n mooie zonsondergang. We hebben dan ook heel wat plaatje daar geschoten.

Weer terug aangekomen bij ons huisje zijn we ons gaan opfrissen voor de avond. Lekker gegeten op een lokale markt en daarna met z'n alle opstap geweest. Dat was ook super leuk!

De 2e dag op Gili T en we worden allemaal een beetje brak wakker. Niet gek na z'n toffe avond. We hebben een lekker ontbijtje gescoord in een tentje en zijn daarna weer flink aan het snorkelen geslagen. Met als resultaat mega foto's van de schildpadden. Michael had namelijk het geniale plan om een goede onderwatercamera te huren dus dat hebben we gedaan. En wauw de foto's zeggen weer genoeg.

Vandaag gaan we door naar Gili Air, een iets minder toeristisch eilandje dus ik ben heel erg benieuwd.

Later meer reisavonturen.

Groetjes uit de Gili's!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jim:
    20 oktober 2016
    Zo gaaf Joyce !!! Snorkelen en duiken ! Helemaal mijn ding !!!
  2. Brownie ;):
    20 oktober 2016
    Blondiiieee! Wat leuk allemaal :) geloof achter elkaar dat je helemaal in je sas bent daar! Klinkt allemaal erg chillen met die billen. Niet leuk dat je verbrand bent, maar misschien denk je dan eventjes aan mij, hahaha! Heb je ook al Soto Ayam gegeten? Geniet er nog van!! Liefsjes!!
  3. Wilma:
    20 oktober 2016
    Wouw wat een verhaal weer ! En wat heb je weer super leuke dingen gedaan en beleefd ! Heel erg gaaf !
    Was weer fantastisch om te lezen .
    Geniet, geniet, geniet meis . Maar dat komt wel goed daar
    Goede reis verder