Vertrek en veilige aankomst Jakarta

5 oktober 2016 - Jakarta, Indonesië

Nou daar zit ik dan in het vliegtuig,✈ na heel wat keren mijn paspoort laten zien, spullen in en uitladen bij de controles, alles was natuurlijk goed want ik ben ow zo braaf hihi! Zit ik dan nu in het vliegtuig met m'n maatje linda naast me. Hoe bizar kan het gaan. Zelf ben ik al heel erg blij dat er geen vieze dikke smerige man of vrouw naast me zit maar een klein aardig uitziende "pinda" meisje naast me zit die vanaf het opstijgen al slaapt. Dus he dat is weer een voordeel ik zit prima hier, heb de nieuwste films en ik heb net Finding Dory zitten kijken. Ja je hoort het goed een heerlijke tekenfilm. Om even niet te denken aan het rare en spannende gevoel wat ik in mijn lijf heb. Ik besef het nog steeds niet zelfs nu ik in het vliegtuig zit.

Mijn boekje waar al m'n vrienden en familie in hebben geschreven heb ik nog niet open gemaakt om te lezen. Want ik weet zeker dat ik dan wat traantjes ga laten. Misschien straks of als ik veilig in het hostel ben beland dat ik dan even ga lezen.

Mijn avontuur begint hier en nu samen met Linda wat gaat het tof worden ik voel het hihi. En pa ik heb foto's hoor van het vliegtuig vanbinnen en het vliegtuig eten dus he misschien overtuig ik je toch nog om een keer te vliegen, en je angst te overwinnen.

Nu ga ik maar eens een nieuwe film uitzoeken om te gaan kijken., wat zal het worden actie of "how to be single ". Haha die gaat hem worden of beide.

Over 3 uur hebben we de eerste landing in Abu Dhabi daar stoppen we even en gaan daarna door naar Muscat in (Oman). Linda had al een mooie opmerking voor ons als we aankomen in Oman, dan zeggen we
O MAN wat was dat een lange vlucht hihi maar dan hebben we nog 3 uur de tijd daar op het vliegveld tot we in het volgende vliegtuig stappen. Hopelijk is Omanair net zo goed als KLM want hier zit ik wel heerlijk.

Nou Omanair was ongeveer hetzelfde als KLM alleen zat hier een erg chagrijnige moslim vrouw naast me die gewoon echt niet leuk kon kijken en of lachen! Verder geen last van gehad. Het plan om te slapen deze 8 uur nog in het vliegtuig is redelijk mislukt heb paar keer mijn oogjes dichtgehad maar dan werd ik alweer snel wakker doordat of mijn been sliep of m'n rug zeer begon te doen. Dus ja weinig slaap gehad.

Maar lieve mensen Linda en ik zijn veilig aangekomen op Jakarta, we hadden onze eerste hostel al geboekt en kwamen op het vliegveld al 3 meiden tegen die ook een backpack omhadden. En toevallig in de zelfde straat hun hostel hadden zitten. Dus zijn we met zn alle met de bus naar het treinstation gegaan vanaf daar zou het nog een half uurtje lopen zijn. Maar man o man (haha weer de Oman grap.) Wat is die backpack van mij toch zwaar pff daar heb ik me in verkeken. In de hitte met nog je vliegtuigkleding aan zwetend door de mega drukke straten van Jakarta lopen waar het verkeer wel zo gevaarlijk is .. jaa jaa nog erger als in Curaçao.! We hebben vandaag 5 mensen op 1 scooter gezien nou dan weet je het wel. Hopelijk went die zware backpack nog het anders ga ik heel wat spullentjes gewoon weg doen om hem te verlichten al zou ik nie weten wat eruit moet. We gaan het zien morgen.

Nu zitten Linda en ik weer veilig in ons hostel waar mijn bedje echt al op me ligt te wachten. We zijn bij een heerlijk simpel tentje op straat wezen eten en hebben de meest lekker nasi op met kip. Nom nom nom.

ik krijg steeds meer slaap en begin het al echt te voelen in mijn lichaam na de lange reis. Nu proberen wakker te blijven. Pff dat valt niet meer mee.

Morgen op naar Bandung!!

Houdoe lieve mensen!!

1. Marion gerritse:
    5 oktober 2016
    Nog niets weg doen uit je back pack. Dat sjouwen wordt straks minder. Veel plezier meiden.